بیوگرافی گروه لینکین پارک ؛ گروه نوآور تاریخ موسیقی راک

لینکین پارک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله با زندگی نامه لینکین پارک یا همان بیوگرافی گروه لینکین پارک با شما همراه هستیم. گروه لینکین پارک (Linkin Park) به عنوان یکی از بهترین گروه‌های راک معرفی می‌شود.

گروه لینکین پارک یک گروه راک آمریکایی از کالیفرنیا است. اسم اعضای گروه لینکین پارک به این صورت است: مایک شینودا (Mike Shinoda) گیتاریست ریتم و خواننده، چستر بنینگتون (Chester Bennington) خواننده، برد دلسون (Brad Delson) گیتاریست اصلی، دیو فارل (Dave Farrell) گیتاریست بیس، جو هان (Joe Hahn) دی جی و راب بوردون (Rob Bourdon) درامر. آثار قدیمی گروه Linkin Park، تلفیقی از هوی متال و هیپ هاپ بود. اما به طور کلی آثار لینکین پارک به عنوان آلترناتیو راک دسته بندی می‌شود. این گروه بعدها آثاری در زمینه پاپ و الکترونیک نیز تولید کردند.

همچنین بخوانید :

گروه Linkin Park در سال 1996 تشکیل شد و با اولین آلبوم استودیویی خود یعنی Hybrid Theory به شهرت جهانی رسید. در اوج صحنه Nu Metal، آهنگ One Step Closer، آهنگ Crawling و In The End منتشر شدند و جزو بهترین آهنگ های لینکین پارک محسوب می‌شوند. آلبوم دوم یعنی Meteora موفقیت گروه موسیقی لینکین پارک را ادامه داد. در آلبوم سوم یعنی Minutes to Midnight، گروه Linkin Park صداهای آزمایشی را امتحان کردند. در پایان دهه، تعداد طرفداران لینکین پارک به شدت زیاد شد و آن‌ها به عنوان یکی از بهترین گروه‌های راک معرفی می‌شدند.

در ویدیوی زیر می‌توانید «نماهنگ آهنگ One More Light از گروه Linkin Park» را تماشا کنید.

گروه همچنان به تولید موسیقی ادامه داد و به موفقیت‌های بی شماری دست یافت و در زمینه صداها، آزمایش‌های زیادی انجام داد. همچنین معروف ترین آهنگ های لینکین پارک نیز ساخته شد. در سال 2017 چستر بنینگتون، خواننده اصلی گروه دست به خودکشی زد و گروه به حالت تعلیق در آمد. سرانجام در سال 2020، دیو فارل، بیسیست گروه اعلام کرد که آن‌ها در حال کار بر روی آهنگ جدیدی هستند. در ادامه با زندگی نامه لینکین پارک یا همان بیوگرافی گروه لینکین پارک به صورت جزئی‌تر، همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بیوگرافی گروه لینکین پارک

تشکیل گروه

گروه لینکین پارک

برای شروع بیو گرافی لینکین پارک، از نحوه تشکیل گروه آغاز می‌کنیم. گروه Linkin Park توسط سه دوست دبیرستانی یعنی مایک شینودا، راب بوردون و برد دلسون بنیانگذاری شد. این سه نفر در دبیرستان Agoura در آگورا هیلز (Agoura Hills) در کالیفرنیا تحصیل می‌کردند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، این سه نفر علاقه خود به موسیقی را جدی گرفتند و سه نفر دیگر یعنی جو هان، دیو فارل و مارک ویکفیلد (Mark Wakefield) را به گروه اضافه کردند. این گروه در ابتدا Xero نام داشت.

همچنین بخوانید :

گروه Xero چهار آهنگ اول خود را با تجهیزات ابتدایی ضبط کردند. با این حال، تنش‌ها و ناامیدی در گروه افزایش یافت؛ چون آن‌ها هنوز موفق به امضای هیچ قراردادی نشده بودند. عدم موفقیت و ایجاد بن بست در مسیر پیشرفت، باعث شد ویکفیلد که در آن زمان خواننده گروه بود، گروه را ترک کند.

بعد از صرف زمان قابل توجهی برای پیدا کردن جایگزین برای ویکفیلد، گروه Xero چستر بنینگتون را به عنوان خواننده استخدام کردند. چستر بنینگتون قبل از این در گروه پست گرانج گری دیز (Grey Daze) فعالیت داشت. اعضای گروه با هم توافق کردند که نام گروه را از Xero به Hybrid Theory تغییر دهند. ترکیب آواز مایک شینودا و چستر بنینگتون، به احیای گروه کمک کرد و آن‌ها را تحریک کرد که روی تولید آهنگ‌های جدید کار کنند. در سال 1999، اعضای گروه تصمیم گرفتند که نام گروه را به لینکین پارک تغییر دهند. این به علت ادای احترام به پارک لینکلن سانتا مونیکا بود.

شروع فعالیت

زندگی نامه لینکین پارک

همچنین بخوانید :

در شروع زندگی نامه لینکین پارک، این گروه در 24 اکتبر 2000 (3 آبان 1379) اولین آلبوم خود یعنی Hybrid Theory را منتشر کرد. این آلبوم نمایانگر ارزش پنج سال تلاش و کار گروه بود. این آلبوم در اولین سال فروش خود، بیش از 4.8 میلیون نسخه فروش داشت و به پرفروش ترین آلبوم سال 2001 تبدیل شد. بهترین آهنگهای لینکین پارک در این آلبوم، آهنگ‌های Crawling و One Step Closer هستند. آلبوم Hybrid Theory برنده جایزه گرمی بهترین اجرای هارد راک برای آهنگ Crawling شد. همچنین این آلبوم نامزد دو جایزه گرمی دیگر نیز شد: جایزه بهترین هنرمند جدید و بهترین آلبوم سال. آلبوم Hybrid Theory یکی از برترین های لینکین پارک است و موفقیت این آلبوم، گروه را به موفقیت بزرگی رساند.

در طول این مدت، لینکین پارک دعوت نامه‌های زیادی برای تورها و کنسرت‌های مختلف دریافت کرد. در عرض کمتر از یک سال، این گروه در بیش از 320 کنسرت اجرا کرده بود. آلبوم دوم گروه یعنی آلبوم Reanimation یک ریمیکس از آهنگ‌های آلبوم Hybrid Theory و چند تک آهنگ دیگر بود. این آلبوم به رتبه دوم بیلبورد رسید و در اولین هفته فروش خود حدود 270 هزار نسخه فروخت. لازم به ذکر است که آلبوم Hybrid Theory همچنان در فهرست 100 آلبوم برتر RIAA به سر می‌برد.

ادامه فعالیت و آلبوم های موفقیت آمیز

گروه Linkin park

آلبوم سوم گروه، آلبوم Meteora در سال 2003 منتشر شد. این آلبوم ترکیبی از رپ متال و Nu Metal است که با جلوه‌های ابتکاری جدیدتر تلفیق شده است. این آلبوم در آمریکا و انگلیس به رتبه اول و در استرالیا به رتبه دوم رسید. آلبوم Meteora بیش از 800 هزار نسخه در هفته اول فروخت و به پرفروش ترین آلبوم در بیلبورد تبدیل شد. گلچین اهنگ های لینکین پارک در این آلبوم شامل آهنگ‌های Faint، آهنگ Somewhere I Belong، آهنگ Breaking The Habit و Numb است که مورد توجه زیادی قرار گرفتند. تا اکتبر 2003 آلبوم Meteora حدود 3 میلیون نسخه فروش داشت.

آلبوم Meteora برای آهنگ‌های Somewhere I Belong و Breaking The Habit جوایز بهترین ویدیوی راک را از MTV دریافت کرد. همچنین گروه Linkin Park از Music Radio Awards در سال 2004 جوایز بهترین آرتیست سال و بهترین تک آهنگ برای آهنگ Numb را به دست آورد.

همچنین بخوانید :

در سال 2007 آلبوم دیگری از گروه Linkin Park منتشر شد که در زندگی نامه لینکین پارک ماندگار شد. این آلبوم با عنوان Minutes to Midnight در هفته اول بیش از 600 هزار نسخه فروش داشت و آن را به یکی از موفق ترین آلبوم‌های سال‌های اخیر تبدیل کرد. این آلبوم همچنین در جدول بیلبورد به رتبه یک دست یافت. در اواخر همین سال، گروه به عنوان بهترین آرتیست آلترناتیو توسط American Music Awards معرفی شد. گلچین لینکین پارک در این آلبوم آهنگ‌های Bleed It Out، ترک Shadow of the Day، ترک Given Up و Leave Out All the Rest است.

آلبوم A Thousand Suns در سپتامبر 2010 منتشر شد و به رتبه 53 در چارت 200 آلبوم برتر بیلبورد رسید. این آلبوم در جدول آلبوم‌های راک Year-End به رتبه 7 دست یافت. آهنگ Catalyst از این آلبوم نیز در رتبه 40 آهنگ‌های راک Year-End قرار گرفت.

این گروه در سال 2011 برای بهترین گروه، بهترین آلبوم راک برای A Thousand Suns، بهترین آرتیست راک، بهترین آرتیست آلترناتیو، بهترین آهنگ آلترناتیو برای آهنگ Waiting for the End و بهترین آلبوم آلترناتیو برای A Thousand Suns، نامزد جوایز بیلبورد شد، اما در نهایت هیچ کدام از این جوایز را دریافت نکرد.

در سال 2012 آلبوم Living Things از لینکین پارک منتشر شد که آهنگ‌های Burn It Down و Powerless از بهترین آهنگ‌های آلبوم بودند و در بیوگرافی گروه لینکین پارک قابل توجه هستند. مایک شینودا این آلبوم را یک آلبوم مربوط به افراد گروه و مسائل شخصی معرفی کرده است. آلبوم Living Things در رتبه اول آلبوم‌های آمریکا قرار گرفت و در هفته اول بیش از 223 هزار نسخه را به فروش رساند. در سال 2012 گروه Linkin Park به همراه گروه متالیکا (Metallica)، پرامور (Paramore)، اسلیر (Slayer) و سام 41 (Sum 41) در فستیوال Soundwave در استرالیا اجرا داشتند.

در سال 2014 آلبوم The Hunting Party از گروه Linkin Park منتشر شد. به گفته مایک شینودا این آلبوم به سبک راک دهه 90 میلادی و با تلفیق ثرش، پانک و هاردکور است. در همین سال، MTV Europe لینکین پارک را به عنوان بهترین آرتیست راک سال انتخاب کرد. این گروه همچنین موفق به کسب عناوینی مثل بهترین گروه راک و بهترین اجرای زنده راک نیز شد.

سال آخر فعالیت گروه لینکین پارک

بیوگرافی گروه لینکین پارک

هفتمین و آخرین آلبوم گروه لینکین پارک، آلبوم One More Light در سال 2017 منتشر شد و دارای عناصر پاپ و پاپ راک و با همکاری خواننده پاپ Kiiara، در آهنگ Heavy بود. این آهنگ جزو مجموعه آخرین آهنگ لینکین پارک است.

در تاریخ 20 جولای 2017 (29 تیر 1396)، چستر بنینگتون دست به خودکشی زد و دار فانی را وداع گفت. در 22 آگوست (31 مرداد 1396)، گروه یک اجرای زنده به نشانه ادای احترام به چستر بنینگتون برگزار کردند. این اجرا به طور مستقیم از یوتیوب پخش شد و زمان آن حدود سه ساعت بود.

همچنین بخوانید :

در همان سال آلبوم اجراهای زنده گروه Linkin Park تحت عنوان One More Light Live منتشر شد. در نوامبر 2017، گروه لینکین پارک جایزه بهترین هنرمند آلترناتیو را دریافت کرد. آن‌ها این جایزه را به نشانه ادای احترام، به چستر بنینگتون اهدا کردند.

در بین سال‌های 2017 تا 2020، گروه به حالت تعلیق درآمد و آن‌ها فعالیت خود را متوقف کردند. سرانجام در 28 آوریل 2020 (9 اردیبهشت 1399)، دیو فارل، بیسیست گروه اعلام کرد که آن‌ها در حال کار بر روی آهنگ جدید خود هستند. آهنگ She Couldn’t که در اصل در سال 1999 ضبط شده بود، اولین آهنگی بود که بعد از مرگ چستر بنینگتون از لینکین پارک منتشر شد. در سال 2021 نیز ریمیکس آهنگ One Step Closer ریلیز شد. همه این‌ها به این معنی بود که مرگ چستر بنینگتون به معنای مرگ لینکین پارک یا خودکشی لینکین پارک نیست و این گروه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

جوایز و افتخارات

بهترین آهنگ های لینکین پارک

در بیوگرافی گروه لینکین پارک می‌توان به افتخارات آن‌ها نیز اشاره کرد. گروه Linkin Park با فروش بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان، یکی از پرفروش‌ترین آرتیست‌های قرن 21 محسوب می‌شود. آن‌ها دو جایزه گرمی (Grammy)، شش جایزه American Music Award، دو جایزه موسیقی بیلبورد، چهار جایزه MTV Video Music Award، ده جایزه MTV Europe Music Award و سه جایزه World Music Award دریافت کرده‌اند.

در سال 2003، MTV2 لینکین پارک را به عنوان ششمین گروه برتر در زمینه موزیک ویدیو و سومین گروه برتر هزاره جدید معرفی کرد. بیلبورد نیز لینکین پارک را در رتبه 19 بهترین هنرمندان دهه قرار داد. این گروه در نظرسنجی Bracket Madness در VH1 به عنوان بزرگ‌ترین گروه در سال‌های 2000 تا 2010 انتخاب شد. در سال 2014 گروه به عنوان بهترین هنرمند حال حاضر توسط Kerrang! انتخاب شد.

سبک موسیقی

معروف ترین آهنگ های لینکین پارک

سبک گروه لینکین پارک تلفیقی از عناصر موسیقی راک، هیپ هاپ و الکترونیک است که در دسته‌های آلترناتیو راک، Nu Metal، رپ راک، آلترناتیو متال، الکترونیک راک، پاپ راک، هارد راک، هیپ هاپ، رپ متال و اینداستریال راک قرار می‌گیرد.

این گروه در آلبوم‌‎های خود تلفیقی از آلترناتیو متال، آلترناتیو راک، Nu Metal، رپ راک و رپ متال را به همراه عناصر الکترونیک و هیپ هاپ به نمایش می‌گذارد. رولینگ استون آهنگ‌های این گروه را به عنوان «هنر پرخطر» توصیف می‌کند.

لینکین پارک از گروه‌هایی مثل ساندگاردن (Soundgarden)، آلیس این چینز (Alice in Chains)، پرل جم (Pearl Jam)، استون تمپل پایلتس (Stone Temple Pilots)، ناین اینچ نیلز (Nine Inch Nails)، متالیکا، بیتلز (Beatles)، لد زپلین (Led Zeppelin)، میس فیتس (Misfits) و N.W.A تاثیر گرفته است.

دانلود فول آلبوم لینکین پارک

بیو گرافی لینکین پارک

در این قسمت شما می‌توانید دانلود آهنگ های لینکین پارک را انجام دهید. تمام آلبوم‌های استودیویی این گروه در اینجا جمع آوری شده‌اند.

دانلود آلبوم Hybrid Theory

دانلود آلبوم Meteora

دانلود آلبوم Minutes to Midnight

دانلود آلبوم A Thousand Suns

دانلود آلبوم Living Things

دانلود آلبوم ضیافت شکار لینکین پارک (The Hunting Party)

دانلود آلبوم One More Light

جمع بندی

لینکین پارک در سراسر جهان حدود 100 میلیون نسخه فروش داشته است و این آن‌ها را به چهلمین هنرمند پرفروش جهان تبدیل کرده است. همچنین 11 آهنگ از این گروه به چارت بیلبورد راه یافته است و از این نظر دومین هنرمند تاریخ محسوب می‌شود. گروه Linkin Park همچنین اولین گروهی بود که به یک میلیارد بازدید در یوتیوب رسید.

همچنین بخوانید :

آلبوم Hybrid Theory نیز در فهرست 1001 آلبومی که قبل از مرگ باید بشنوید قرار دارد. همچنین در لیست 200 آلبوم برتر دهه بیلبورد نیز در رتبه 11 به سر می‌برد. نیویورک تایمز در مقاله‌ای اظهار کرد که لینکین پارک به زیبایی هر چه تمام‌تر تلفیق هارد راک و هیپ هاپ را انجام داده است. بسیاری از گروه‌های راک نیز از این گروه تاثیر زیادی گرفته‌اند. همانطور که خواندید، گروه Linkin Park به عنوان یک گروه پرطرفدار و ایجاد کننده یک سبک جدید شناخته می‌شود که تاثیر زیادی نیز روی موسیقی راک داشته است. امیدواریم که از این مقاله مربوط به زندگی نامه لینکین پارک یا همان بیوگرافی گروه لینکین پارک و همچنین مجموعه عکس گروه لینکین پارک لذت برده باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402